pondelok 1. marca 2021

Kniha môže byť zmysel života

Hovoríte si, že kniha nemôže váš život zmeniť. „ Veď je to iba vymyslený príbeh, postavy sú samé fantastické a keď sú nie je fantastické, tak je s nimi nuda.“ Ak si toto myslíte neviem či na tom bude niečo pravdy, ale nechajte to tak a uvidíte, či vás tento príbeh presvedčí o opaku alebo váš názor bude taký istý. V jeden obyčajný deň som si ako obvykle išla prečítať knihu. Kniha sa volala Zakliate jedenáste narodeniny a túto knihu som dostala od babky deň pred  jedenástymi narodeninami. Knihu som si hneď začala čítať, bola som veľmi zvedavá. Na jedenáste narodeniny som sa až tak netešila. Chcela som mať ešte 10, predsa sa mi akosi zapáčil ten štvrtý ročník a ľudia čakajú, že v určitých situáciach budem uvažovať a jednať vyspelejšie, takže ma to k tej knihe lákalo viac a viac. Začala som čítať, čítala som a čítala, tak trošku si to teraz ujasnime. Bolo to o Amande, ktorá má jedenásť a teší sa na perfektnú oslavu, ale celý deň už  od rána je veľká katastrofa. A najhoršie je, že sa pohádala s najlepším kamarátom Leom s ktorým oslavujú spolu narodeniny každý rok  v ten istý deň. Večer zalezie pod posteľ a je rada, že má tento otrasný deň za sebou, ale keď sa zobudí, narodeniny sa znova zopakujú a znova a znova. Potom sa vyberie za svojim najlepším kamarátom Leom a Leo Amande povedal, že má taký istý problém ako ona a že jeho narodeniny tiež neboli prechádzka ružovou záhradou. Spolu vymysleli plán, ako túto pohromu zastaviť a už sú zasa kamaráti. Plán znel jasne, veci ktoré sa neustále opakujú zamenia vecami ktoré sa za ten deň nevystriedali a toto sa znažili robiť celý deň. Nedá sa povedať, že by im to nevyšlo, ale ružové to nebolo a tak po celom namáhavom dni išli spať, a ráno bolo už všetko inak. Leo a Amanda zažili parádnu oslavu plnú zábavy, radosti, ale hlavne túto oslavu prežili spolu. Trochu sa obávali druhého dňa, ale druhý deň bol ešte lepší. Nie v tom, že by bola druhá oslava, ale preto, že sa im zapáčil druhý stupeň a boli po dlhom čase znova kamaráti, najlepší. No čo kamaráti, zmenil sa váš názor? Aspoň tá Amanda a Leo vás inšpirovali ako mňa? Neviem ako vy, ale po tomto prečítaní som prestala mať strach z druhého stupňa a ako zareagujem na určité situácie tým sa vôbec netrápim. Uvažujem a jednám od srdca. Napríklad minulý týždeň sa mi stala situácia, že sa ma taký dôchodca spýtal, kde je smotana na varenie. Ja ako sa tomu nijako nerozumiem a mám problém nájsť sama smotanu, no a keď  si to tak zoberiem, keby som si knihu neprečítala, moja reakcia by bola v prvom rade tréma a mala by som sa strach opýtať sa predavačky. Proste prišlo mi to také blbé, ale keď že som si knihu prečítala, spomenula  som si na Amandu, ktorá bola veľmi pohádaná z Leom a napriek tomu išla za ním, aby jej pomohol a dopadlo to dobre, takže aj keď nechcela ísť za Leom, prekonala svoju hrdosť a išla. Aj ja som prekonala hrdosť a spýtala sa predavačky, kde je smotana a ujo mi povedal, že mi veľmi ďakuje za pomoc. Trochu som sa mu čudovala, opýtať sa vie každý nie? Ale bola som rada, že som predsa trolilinku pomohla.

(na tému: môj život sa zmenil, keď som stretla...)

Soňa Bútorová, 2021

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozvánka na vystúpenie