pondelok 1. februára 2021

Keď z terária zmizol had, bola v pozore celá rodina


Rada by som vám predstavila zaujímavého človeka. Volá sa Ladislav Kapec. Je to môj dedo. Býva v panelákovom byte na sídlisku a je vášnivým chovateľom zvierat.

Dedo, prezradíš mojim spolužiakom aké zvieratá chováš vo svojom byte?

Doma mám hada, je to 9ročný pytón kráľovský, rovnako starú agamu bradatú, celkom mladého pavúka vtáčkara, má len 5 rokov, papagája, kanárika, morské prasiatko a africké slimáky. Pre stále hladnú agamu mám terárium plné cvrčkov a sarančiat a chovám tiež malú bielu myšku, ktorá mala byť pôvodne hadovou večerou, ale náhodou sa z nej stal domáci miláčik.

Ako sa o svoje zvieratá staráš? Nebojíš sa ich?

Pravidelne ich kŕmim a kontrolujem, čistím im obydlia, mením vodu, s pomocou kamaráta veterinára morčaťu a kanárikovi strihám nechty. K hadovi pristupujem so zdravým rešpektom, ostatné si beriem do rúk, papagáj mi na zavolanie pristane na prste. Agama je kamarátka s deťmi, má veľmi rada hladkanie.

Had, agama a pavúk majú svoje teráriá v špeciálnej skrini na chodbe. Bál sa už niekto prísť k Tebe na návštevu?

Moja známa z Trnavy má taký veľký strach z pavúkov, že ku mne na návštevu odmieta prísť už niekoľko rokov a kamarátova manželka, ktorá o mojej záľube nevedela, po tom ako jej ,hneď pri vchode, padol pohľad na teráriá, vybehla okamžite von z bytu, z paneláku a kávu som jej musel priniesť do auta.

Stalo sa už, že by niektoré zviera ušlo von?

Raz mi oknom uletel kanárik a toho sa mi už nájsť nepodarilo, ale keď z terária zmizol had, bola v pozore celá rodina. Po čistení som zabudol zatvoriť terárium a had sa vybral na potulky, našťastie len po byte. Našiel som ho až na tretí deň v obývačke za stenou, ktorú som musel pri jeho záchrane rozobrať.

Viem, že svojim zvieratkám mená nedávaš a tiež nemáš žiadne najobľúbenejšie. Spomínaš si ale na svoje chovateľské začiatky? Prvé zvieratko?

Keď som bol malý chlapec, otec mi zvieratá doma chovať nedovolil. Pri práci v Dome pionierov som sa chovu exotických zvierat mal možnosť venovať, ale prvého pavúka som dostal od dcéry k narodeninám približne pred 30 rokmi. K nemu pribudol leguán zelený, papagáj a odvtedy si život bez mojich exotických kamarátov neviem predstaviť.




Ďakujem za rozhovor.


Redaktorka: Ella Kapec, 2021



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozvánka na vystúpenie