utorok 9. februára 2021

Kto veľa číta, veľa sa dožije


Dobrý deň, v mojej krátkej reportáži sa dozvieme niečo viac o pani Hajdíkovaj a jej veľkom koníčku čítať.

Som rada že ste prijali moje pozvanie do tejto reportáže. Môžeme začať? 

Áno.

Prvá otázka, odkedy sa venujete čítaniu kníh?

Mám taký dojem, že by to mohlo byť tak nejak v tretej triede.

 Aké knihy čítate najradšej?

Najradšej čítam asi historické knihy, romány, ale veľmi rada čítam aj detektívky.

 Aký je váš najobľúbenejší spisovateľ?

Najobľúbenejší spisovateľ je asi Dominik Dán, ale aj Jozef Dvořák.

 Aká je vaša najobľúbenejšia kniha?

Teraz od Jozefa Dvořáka-Stopy dávnej minulosti, alebo aj od Dominika Dána-Červený kapitán. 

 Približne ako dlho vám trvá prečítať priemernú knihu?

(150-200 str.) Tak ak je zaujímavá tak aj dva až tri večery. 

 To znamená že čítate najmä večer? 

 Áno najčastejšie večer, ale ak je čas tak aj cez deň.

 Aké máte pocity pri čítaní nejakej zaujímavej knihy? 

 Ako kedy, ale väčšinou tak zrelaxujem, oddýchnem si, zabudnem na starosti, premiestnim sa ako keby do deja a užívam si to.

 Na akú alebo aké knihy ste najviac hrdá, že ste mali tú možnosť si ich prečítať?

 Keď som bola ešte školáčka, tak si pamätám na Záhady troch pátračov. To bola v tej dobe moja najlepšia séria kníh, potom aj Tarzan a Stopy.

 Ako rada čítate na stupnici od jeden po desať?

 Tak to určite desať.

 Preferujete knihy s ilustráciami alebo bez? 

 Ak čítam historickú knihu tak som radšej, keď sú tam obrázky, aby som mala lepšiu predstavu, ale ak detektívky, tak mi to je viac menej jedno. 

 Dalo vám čítanie kníh niečo do života? 

 Áno. 

 A smiem vedieť čo? 

 Samozrejme. V prvom rade som si zlepšila čítanie, ale rozšírilo mi to aj slovnú zásobu. 

 Čítate to, čo vás zaujíma, alebo sa sústredíte na hrúbku kníh a podľa toho si ich vyberáte?

 Tak samozrejme, že čítam to čo ma zaujíma a to čo ma baví, takže na hrúbku kníh sa nezameriavam.

 Čo by ste poradili budúcim čitateľom na povzbudenie ku čítaniu?

 Aby čítali to, čo sa im páči, to čo ich zaujíma, aby o tom neskôr mohli rozprávať čo čítali a mali lepšie spomienky. Ale taktiež som počula, že kto veľa číta, veľa sa dožije, takže aj to môže byť pre niekoho také malé povzbudenie.

 Už na vás nemám viac otázok. Som rada, že ste sem prišli a mohli sme sa porozprávať.

Redaktorka: Simona Hajdíková, 2021

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozvánka na vystúpenie