pondelok 1. februára 2021

Strih na "Hamšíka"



Najvzácnejšou osobou môjho života je moja mamina. Po základnej škole sa rozhodla ísť študovať za kaderníčku. Je to práca, ktorá ju napĺňa a nesmierne baví. Vždy snívala mať svoj svoj salón a v ňom plno práce. Dnes má dva kadernícke salóny a kopec práce. Veľakrát ani nevie, kde jej hlava stojí. A tak som si pre ňu pripravila pár otázok.

Kde ste začínali po škole?


Nakoľko som z 10 detí, tak som sa musela o seba postarať sama. Keďže som už mala len mamu a chcela som pomôcť aj jej. Po doštudovaní SOU Služieb v Žiline s odborom kaderník, som odišla pracovať do Bratislavy. Moja staršia sestra tam už bývala a pracovala, tak som sa rozhodla odísť aj ja. Môj priateľ, terajší manžel tam mal prácu tiež. Asi tri týždne som tam bola bez práce. Aj som začala strácať nádej, že nejaká príde. No potom prišla sestrina kolegyňa s informáciou, že do neďalekého kaderníctva hľadajú kaderníčku. Ponuku som prijala a po pár týždňoch som už pracovala.

Prečo ste nechceli zostať v Bratislave a tam si otvoriť svoj salón?

Nikdy ma neťahalo a nebolo mojím snom zostať bývať v takom veľkom meste. Bola som rodinný typ a ťahalo ma to domov za mamou. Ale napríklad teraz by som už nemala problém zostať tam žiť, aj kvôli práci, ktorá je tam finančne lepšie ohodnotená.

Od začiatkov sa presunieme trochu k samotnej práci.

Odmietli ste už niekedy zákazníčku, pretože chcela farbu, alebo strih, na ktorý ste si netrúfli?


Myslím, že nie. Možno pri nejakom ťažšom účese som jej odporučila inú kolegyňu.

Čo z vašej práce robíte najradšej?

Najviac ma baví farbenie. Veľmi mám rada, keď mi zákazníčka nechá voľnú ruku a môžem tvoriť. Baví ma miešať farby, a nie je pre mňa problém vykúzliť odtieň, ktorý nie je vo vzorkovníku. Veľmi ale nemám rada studené blond, pretože viem ako pri tom trpia vlasy a zákazníčky si myslia, že hneď po prvom farbení budú mať krásne, zdravé a studené blond vlasy. To je práce tak na minimálne 4 návštevy salónu.

Aké najzaujímavejšie vlasy ste robili?

Určite to bolo farbenie vlasov v kombinácii ružová a tyrkysová. Bola to nezvyklá kombinácia, pretože ľudia sú zvyknutí na klasické farby.

Čo by ste odporúčili na pekné sivé vlasy?

Vybielovacie šampóny. Netreba sa báť fialovej farby šampónu, ale treba si to nechať chvíľu pôsobiť, aby ste mali pekný výsledok. Veľa žien používa aj fialovú vodičku z lekárne, ale tá veľmi vysušuje vlasy.

Zúčastňujete sa aj súťaží alebo nejakých školení?

Už počas školy som chodila na rôzne súťaže a taktiež som párkrát aj vyhrala. Mám diplomy, či už zo súťaží alebo rôznych školení, na ktoré chodievam, pretože práca kaderníčky si vyžaduje stále sa zdokonaľovať a chodiť na rôzne školenia.

Ktorý vlasový trend Vás najviac bavil, a prečo?

Určite Mikádo, pretože sa dalo pritom najlepšie tvoriť. Mohla som spodok vlasov nafarbiť farebne, vrch nechať napríklad čierny alebo robiť rôzne dĺžky vlasov. Jednoducho sa dalo pri tom vyblázniť.

A naopak, ktorý trend ste nemali rada, a prečo?

Keď sa páni chceli dať ostrihať na „Hamšíka“. Mne osobne sa ten strih nepáčil. A nie každému sa hodil, a nedali sa presvedčiť.

Robili ste niekomu slávnemu účes?

Áno, bola to Erika Barkolová, pri príležitosti koncertu Twins.



Ďakujem vám za rozhovor a želám veľa spokojných zákazníkov a odvážnych strihov.


Redaktorka: Sofia Remišová



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozvánka na vystúpenie