štvrtok 11. februára 2021

Pre mňa sú vzácne všetky

 Môj dedko má už takmer 81 rokov. Mal v živote veľa záľub. Zbieral známky, ktoré mi dal do opatery, aby som v tom pokračovala. Opýtala som sa ho na zopár otázok.

  Od koľkých rokov si začal zbierať známky?

 Začal som ich zbierať, keď som sa vrátil z vojenčiny, keď som mal 21 rokov.

 Venuješ sa tomu ako známy zberateľ?

Nie. Len ako bežný človek. Je to moja záľuba len tak náhodilo, keď som dostal pohľadnicu a bola tam nová známka, tak som si ju odložil.

 Koľko sa ti v živote podarilo nazbierať známok?

Je ich asi zhruba 500.

 Ktorá z tvojich známok má najväčšiu cenu?

 Pre mňa sú vzácne všetky. Mám lásku ku všetkým a ani jednu by som nevyhodil.

 Akú záľubu okrem zbierania známok ešte máš?

 Zbieranie vianočných pohľadníc a starých mincí.

 Ako dlho ich zbieraš?

 Pohľadnice som začal zbierať, keď som zostal na dôchodku. Mince zbieram v podstate tiež od vtedy, ako som prišiel z vojenčiny.

Aké máš druhy mincí?

 Mám jubilejné mince. Sú na nich prezidenti za posledných 100 rokov. A bežné staré mince, ktoré som nazbieral, keď som bol na cestách v zahraničí alebo na rekreácii.

 Aké sú tvoje najstaršie mince?

 Len z minulého storočia.

 Z akých štátov máš mince?

 Napríklad z Česka, Poľska, Nemecka, Ruska aj Maďarska.

Vidím dedko, že si naozaj šťastný zo svojich zbierok a teším sa s tebou a ďakujem za rozhovor.

 Aj ja ďakujem.


Redaktorka: Nela Šarlajová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozvánka na vystúpenie