pondelok 1. februára 2021

Niekedy stačí málo a my dokážeme aj nemožné, just believe in yourself

 

V dnešnej reportáži vám predstavím svoju kamarátku.

Katka Synková navštevuje vysokú školu ekonómie a manažmentu. Jej veľkou záľubou je spev a jej snom je stať sa profesionálnou speváčkou.

Zaslúži si v živote neskutočný obdiv za to, aká je, čo robí, čo všetko už v živote dokázala, či jednoducho za to, kým dnes je. Dokázala mi, že na svete stále existuje niekto, kto sa nikdy nevzdáva a bojuje za svoje sny, že je tu stále niekto, kto nám môže v živote niečo predať, či otvoriť nám oči a naviesť nás na správnu cestu. Každý jeden z nás dokáže byť inšpiráciou pre druhých a taktiež motiváciou, ktorá je veľmi dôležitou súčasťou života. Vďaka ľuďom, ktorými sa obklopujeme, si môžeme aj my sami uvedomiť, že nie je nič, čo by sme nezvládli. Pokiaľ si budeme stáť za svojimi snami a bojovať o ne, tak sa nám raz určite splnia, stačí v seba len veriť a nikdy sa nevzdať!

 Akým spôsobom si sa dostala k hudbe?

Ja by som povedala, že som sa k tomu nejako tak narodila. Od malička som milovala hudbu. Najskôr som spievala len doma a potom som začala chodiť do základnej umeleckej školy na hodiny spevu, ktoré navštevujem dodnes.

 Ako si prišla na to, že práve spev je tvoja vášeň?

Od malička som spievala a tancovala. Pomaly som opúšťala tanec a začala som sa naplno venovať hudbe a spevu. Jednoducho som už od útleho detstva cítila, že to je to, čo chcem robiť a milujem, keď sa spevom môžem vyjadriť. Môžem do neho vložiť všetky svoje emócie a seba, to na tom milujem úplne najviac.

 Čo je tvojim snom?

Už od detstva je mojim najväčším snom stať sa profesionálnou speváčkou a robiť čo milujem, takže toto by bol jeden z mojich najväčších snov. Samozrejme mám potom ešte ďalší obrovský sen a to je stať sa psychologičkou, keďže je to práca, ktorou by som mohla byť užitočná a napĺňala by ma.

Chcela by si sa spevom aj živiť alebo to berieš len ako koníček, ktorý by si chcela vykonávať popri inej práci?

Rozhodne by som sa tomu chcela venovať naplno a robím všetko preto, aby sa mi to jedného dňa splnilo a budem veriť, že raz sa mi tá snaha vyplatí a nebude to len sen, ale aj realita.

 Veľa ľudí tvrdí, že hudba lieči. Aký je tvoj názor?

Určite, tiež si stojím za týmto názorom. Myslím, že veľa ľudí sa v hudbe, ktorú počúva, dokáže nájsť a pomáha mu to, aby sa cítil lepšie. Takže áno, hudba lieči.

 Aký žáner hudby počúvaš alebo spievaš najradšej?

Najradšej mám asi pop a R&B, ale je jedna vec, čo na hudbe zbožňujem najviac a vôbec nezáleží, aký je to žáner – je to príbeh. Milujem piesne, ktoré mi povedia nejaký príbeh a ja ho môžem posunúť ďalej s mojou vlastnou emóciou a dať tam kúsok seba!

 Prečo si si vybrala práve VŠEM a nie radšej školu so zameraním na spev?

Mimo spev neskutočne milujem psychológiu. Veľmi ma to baví a keby mi nevyšla kariéra speváčky, tak chcem rozhodne robiť psychologičku! Na VŠEM je toto zameranie a preto, to pre mňa bola jednoznačná voľba. Psychológia je niečo, čo ma napĺňa a je to teda niečo, čo by som v budúcnosti chcela robiť. Vybrala som si ju, keďže vnímam a vidím, ako strašne veľa ľudských životov je zachránených, len vďaka tomu, že existujú psychológovia, psychoterapeuti,… Jednoducho povedané, raz by som chcela byť dôvodom, prečo sa niekto rozhodne pre druhú šancu a to je hlavný dôvod, prečo som si vybrala práve túto školu a zameranie štúdia!!

 Odkázala by si niečo svojmu mladšiemu ja?

Povedala by som si, nech to nevzdávam a aby som bola silná, keďže všetko nie je tak čierne, ako sa na prvý pohľad zdá.

 V živote dokážeš inšpirovať množstvo ľudí… Je niečo, čím by si motivovala ostatných, aby sa nevzdávali svojich snov, ale bojovali o ne?

Myslím, že je najdôležitejšie nevzdať sa, keďže to, čo príde je omnoho lepšie, ako to, čo odišlo… Niekedy to dokáže byť naozaj náročné, ale je to len ďalšia skúška, ktorá sa dá zvládnuť, len musíme chcieť a ísť ďalej cez všetky prekážky.

Ďakujem Ti za dnešný rozhovor a za tvoj čas.


Redaktorka: Karolína Kršáková, 2021

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozvánka na vystúpenie